Головна » 2021 » Квітень » 13 » Практичні прийоми для покращення психологічної атмосфери у школі
10:16 PM
Практичні прийоми для покращення психологічної атмосфери у школі

Практичні прийоми для покращення психологічної атмосфери у школі

Сприятливий психологічний клімат у школі – це запорука не тільки гарного психологічного здоров'я учасників освітного процесу, а й підвищення ефективності викладання та покращення якості засвоєння школярами матеріалу.

Численні дослідження демонструють, що булінг, високий рівень агресії, підліткова злочинність та шкідливі звички є наслідками негативної психологічної атмосфери. Вона впливає на поведінку учнів, їх психосоціальну адаптацію, ментальне здоров'я та самооцінку. 

Як покращити атмосферу у школі? Допоможе тільки системна і перманентна робота! А щоб працювати було простіше, пропонуємо вам кілька легких та дієвих способів покращення шкільної атмосфери.

Позитивні цінності

Робота над формуванням позитивного шкільного клімату має бути комплексною, оскільки психологічна атмосфера залежить від багатьох факторів. Найголовніші з них укорінилися глибоко всередині – це норми, цінності та переконання.

Існує прямий причинно-наслідковий зв’язок між переконаннями учасників освітнього процесу та психологічним кліматом у школі:

  1. Булери часто не сприймають жертв рівними собі, бо цькують слабших, а значить «не рівних».
  2. Моральні цінності закладаються з самого дитинства. Підліткова злочинність часто характерна для тих школярів, батьки яких скоювали або скоюють правопорушення. Діти сприймають поведінку батьків за норму, а тому наслідують їй. В умовах, коли поняття «норми» для дитини викривлене, учень не знає, яка поведінка є суспільно прийнятною, як правильно самовиражатися та ставитися до навколишнього світу.
  3. Вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та наркотичних засобів серед дітей часто зумовлене тим, що учні не знають, як інакше відчути радість. Шкідливі звички здаються найлегшим методом відволіктися від проблем. Зокрема так учні намагаються вгамувати тривожні розлади, підвищену агресія, стрес та депресію.

Отже, відсутність у дітей моральних цінностей, їх нерозуміння та недотримання є одними з основних причин погіршення загального психологічного клімату у школі, а також безлічі інших проблем. 

Існує низка способів поширення позитивних переконань серед школярів, про які ми раніше писали. Один із цікавих методів – проведення корисних ігор для дітей:

Найголовнішим методом діагностики негативного шкільного клімату та сприяння його покращенню є активна комунікація із шкільним психологом. Згідно з чинним законодавством, шкільний психолог може консультувати й учителів. Він має знати про труднощі, які виникають між учасниками навчального процесу, а також сприяти розв’язанню конфліктів. Він або вона може системно допомогти у покращенні психологічної атмосфери у класі шляхом психолого-педагогічної діагностики, консультування та створення відповідної програми.

Позитивні психологічні практики

 

Переглядів: 212 | Додав: crocus-17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar