5:57 PM Методичні рекомендації щодо організації проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій для учнів 5-11 класів закладів заг | |
Методичні рекомендації
Для організації взаємодії вчителів, батьків та учнів особлива відповідальність покладається на адміністрацію закладів освіти, яка повинна розробити стратегію діяльності закладу під час карантину, рекомендації педагогічним працівникам стосовно вибору відкритих навчальних середовищ для спілкування, планування роботи, використання онлайн сервісів для розміщення навчальних матеріалів, організації інтерактивної взаємодії учасників освітнього процесу, забезпечення оцінювання результатів їхньої діяльності. Звертаємо увагу на використання систем управління навчанням (LMS - Learning Management System), до яких належать Moodle, Google Classroom, Open edX та ін.). Зокрема, додаток Google Classroom - безкоштовний веб-сервіс, створений Google для закладів освіти з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Серед його можливостей - створення віртуальної класної кімнати для кожного класу; необмежена кількість учнів та класів; можливість залучення до викладання курсу кількох викладачів; зручне управління навчальним контентом – додавання, редагування навчальних матеріалів з можливістю об’єднання їх за темами, встановлення строків виконання роботи; автоматичне створення журналу з оцінками; наявність мобільного додатку; вбудований календар класу; наявність україномовного інтерфейсу та ін. У навчальних закладах для безкоштовного використання додатку необхідно подати заявку на отримання пакету G Siute for Edocation за посиланням https://support.google.com/a/answer/134628. Відправивши заявку, ви зможете використовувати G Suite for Education протягом 14 днів пробного періоду, за цей час фахівці розглянуть Вашу заявку на отримання пакету. Відео, як створювати класи, приєднувати вчителів та учнів, планувати роботу, розміщувати завдання та здійснювати оцінювання, - за посиланням https://youtu.be/_mEa1q6serM. Рекомендуємо звернути увагу на опанування освітньої технологічної платформи Edmodo, що пропонує комунікацію, співпрацю та можливість тренерської роботи для загальноосвітніх шкіл, коледжів та викладачів з можливістю ділитися вмістом, створювати тести, вікторини та опитування, керувати спілкуванням з учнями, колегами та батьками, а також https://graasp.eu/ - платформу відкритого доступу для створення навчального простору з можливістю створення та підключення віртуальних лабораторій, підтримки STEM-освіти. Важлива роль в організації класної роботи в дистанційному режимі належить класним керівникам, які мають організувати освітнє середовище засобами онлай-платформ та серсівів: створити класи, блоги, сайти, онлайн-дошки чи використати інші ресурси, платформи, де розмістити календар подій, створений засобами хмарних сервісів, запросити до спільної роботи вчителів, які викладають у певному класі, а також надати посилання для використання учням та батькам. Забезпечити зв’язок з учнями в реальному часі дозволяє програма для відеочатів Skype, програмне забезпечення для миттєвого обміну повідомленнями та відеоконференцій Google Hangouts та ін. Про розклад таких уроків учні мають бути сповіщені заздалегідь, зокрема, за допомогою налаштування календаря. Підготовка вчителями навчальних матеріалів, які можна використовувати в умовах дистанційного, змішаного, перевернутого навчання, є також одним із вагомих чинників для забезпечення ефективного освітнього процесу в умовах карантину. Для підготовки навчального контенту для використання в дистанційному режимі пропонуємо використовувати онлайн-сервіси. Звертаємо увагу, що ряд сервісів мають як базовий (безкоштовний) набір послуг, так і платний. Уважно вивчайте умови використання ресурсів (кількість учнів, яких можна одночасно до нього долучити, обсяг контенту, який можна створити та розмістити на ресурсі, додаткові можливості для педагогів, якщо вони пропонуються на ресурсі та ін). У період карантину ряд сервісів надають безкоштовно розширені можливості для користувачів. Пропонуємо перелік ресурсів для створення навчальних матеріалів. Групування таких ресурсів є умовним, адже деякі з них багатофункціональні, крім того, аналогів таких ресурсів у мережі Інтернет є достатня кількість, тому наводимо лише деякі з них: Створення відеоматеріалів:
Ресурси для створення інтерактивних вправ та робочих аркушів:
Ресурси для оцінювання:
Ресурси для створення інтерактивних презентацій та формувального оцінювання: https://nearpod.com/ (https://h5p.org/, https://www.zeetings.com/, https://go.playposit.com/, https://goformative.com/, https://www.mentimeter.com/ та ін.) - онлайн-платформи для створення інтерактивних презентацій. Вчитель може керувати демонстрацією презентації на ґаджетах учнів під час уроку, також учень може надіслати учневі презентацію для роботи в автономному режимі. Інтерактивні завдання, вбудовані у презентацію, надають можливість вчителю відслідковувати засвоєння матеріалу в реальному часі. Платформа має також свій інтерактивний плакат для колаборації. Відео щодо роботи на ресурсі - за посиланням https://youtu.be/sXxwVjaulTU . Ресурси для організації співпраці учасників освітнього процесу:
Створено за матеріалами Хмельницького ОІППО
| |
|
Всього коментарів: 0 | |